هات تپ

دستگاه هات تپ چه ویژگیهایی دارد؟

دستگاه هات تپ

0.0
00

عملیات انشعاب گیری خطوط لوله از جمله فرایندهای زنده است که روی خط لوله حاوی سیال انجام می شود. دستگاه هات تپ در زمانی که خط دارای سیال بوده و تحت فشار است با لوله درگیر شده و آن را می برد تا انشعابی جدید روی آن ایجاد کند. این قابلیت منخصر به فرد باعث شده است که هزینه های انشعاب گیری از خطوط لوله به میزان چشکگیری کاهش یابد و بهره برداران ناچار نباشند بای یک انشعاب گیری مجموعه صنعتی خود را برای ساعت ها و البته بهتر است بگوییم روزهای متمادی تعطیل کنند.

این قابلیت فرایندی در واقع بع قابلیت های خود دستگاه هات تپ مربوط است. دستگاه هات تپ ویژگی هایی دارد که امکان انجام عملیات به این نحو را فراهم کرده است. این دستگاه در واقع دارای یک شفت بلند است که به کاتر متصل است. این شفت به دستگاه اجازه می دهد که تا حد نصاب لازم پیشروی را انجام دهد و پس از اتمام فرایند به عقب بازگردد. کاتر نیز که به شفت متصل است وظیفه برش لوله را بر عهده دارد. کاترها بر اساس سایز مورد نیاز و انشعابی که می خواهیم ساخته شده و آماده می شوند تا روی دستگاه نصب شوند و در حین کار ضمن حرکت دورانی لوله را می برند.

دستگاه هات تپ در حال انتقال و نصب روی اتصالات دائم

این مکانیزم به افزایش بهره وری خصوصا در پالایشگاه ها، پتروشیمی ها، خطوط انتقال و مراکزی از این دست کمک شایانی نموده است. به طور کلی برخی ویژگی ها به دستگاه هات تپ جایگاه و مزیت برجسته ای می دهد و همین نکات آن را به یک فن آوری بهینه می گرداند:

دستگاه هات تپ ابزاری مطمئن برای انشعاب گیری خط لوله

دستگاه هات تپ یک دستاورد بزرگ در صنایع نفت و گاز و محصولی است که ضمن مزایای آشکار خود معایب و آسیب پندانی را در پی خود ندارد. این دستگاه و کار با آن نیازمند مهارت ها و تخصص هایی است که بر حسب آیتم هایی نظیر تجربه، آموزش، کارآموزی، مطالعات و استانداردها، الزامات و دستورالعمل ها و در نهایت همت و کوشش یک مجموعه برای پیشبرد صحیحی این فرایند تعیین می شوند. در صورت رعایت و پایبندی به این متغیرها و معیارها می توان مطمئن بود که عملیات انشعاب گیری توسط دستگاه هات تپ به بهترین نحو انجام خواهد شد.