هات تپ

تعمیر ولو

0.0
00

تعمیر ولو از جمله خدمات جانبی شرکت پیشگام صنعت ابزار به شمار می رود که در کنار سایر خدمات خطوط لوله بخش اعظم فرایندهای جاری ای نشرکت را پوشش داده اند. تعمیر ولو از آن حیق حائز اهمیت است که ولوها بخشی بی بدیل در فرایندهای مربوط به خطوط لوله ایفا می کنند. ولوها در واقع مجاری ارتباط خطوط لوله نسبت به یکدیگرند و در کنار ان کارکردهای مهم دیگری نیز دارند. از این رو بروز آسیب در ولوها می تواند حتی باعث فلج شدن بخشی یا حتی کل فرایندهای یک مجموعه صنعتی شوند. از این رو در این خصوص اتهاذ تدابیر لازم ضروری است. ولو از منظرهای مخنلف می تواند دچار آسیب شود. همچنین شدت آن نیز کم و کیف متفاوتی دارد و بنابراین بسته به این متعیرها اقدامات اصلاحی برای بازگرداندن سرایط به وضعیت نرمال اقتضائات منحصر به خود را دارد. حتی ممکن است شدت آسیب به قدری باشد که امکان تعمیر ولو وجود نداشته باشد و واحد صنعتی مذکور ناچار باشد ولو را تعویض نماید.

ولوها را می توان بر حسب شدت آسیب هایی که به آن ها وارد می شود به طور زیر دسته بندی کرد:

بدیهی است که بهترین راهکار برای کم کردن هزینه زمانی و مالی این دست مشکلات پیشگیری از بروز این سوانح است. اتخاذ برنامه های تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه راهکاری برای ممانعت از آسیب ولو، و حداقل تشخیص سریع آسیب های جزئی در راستای پیشگیری از شدت بروز آسیب است. تشخیص میزان و شدت خرابی ولو به عهده تیم تعمیر ولو بوده و ایشان هستند که می بایست با تشخیص متغیرهای تأثیرگذار بر آسیب عملکرد ولو، راهکارهایی برای رفع شان بیابند. از این رو تخصص در تشخیص شدت آسیب ولو از نکات کلیدی برای تعمیر ولو محسوب می شود و در ضمن، آن تیم تعمیر ولو، که راهکارهای بدیل مطمئن تر، سهل تر و ارزان تری برای تعمیر ولو می یابد بدون شک از اعتبازر و کارایی بیشتری برخوردار خواهد بود.

اما نکته این است که ولوها مهمولاً از چه نواحی ای دچار آسیب می شوند و چگونه می توان آن را تشخیص داد. این امر از تبحرهای مجرب تعمیر ولو است که ضمن شناسایی محل آسیب از عملکرد جاری، حتی بدون باز کردن آن و از صرف عملکرد آن پی به محل و شدت آسیب ببرد. البته این امر همیشه مقدور نیست و در اعلب موارد راهی جز باز کردن جهت تشخیص محل آسیب از جانب مجری تعمیر ولو باقی نمی ماند.

پیش از توضیخ باید اشاره شود که ولو معمولاً ایراد خود را به شکل مشنی، بسته نشدن کامل دریچه ولو، هرز شدن یا فرسودگی دسته ولو و مواردی از این دست نشان می دهد. مجری تعمیر ولو باید ضمن مشاهده ایراد بروز کرده، عوامل و آسیب های آن را شناسایی کند. 

منشأ آسیب  در ولو می تواند یکی از موارد زیر باشد:

نکات ذکر شده بخشی از آیتم هایی را شامل می شود که اهمیت کار تعمیر ولو را خاطر نشان می کند. این فرایند جزو فرایندهای مهم و ضروری خطوط لوله است و از همین رو بذل توجه به آن از نکات ویژه در خطوط لوله است. ما ضمن ارائه خدمات تعمیر ولو، آماده ایم راهنمایی ها و مشاوره های لازم در خصوص انتخاب بهترین ولوها متناسب با نوع سیال و فشار آن را به مجریان عملیات های پایپینگ و سایر فرایندهای خطوط لوله ارائه دهیم و تعمیرات ولو را نیز تحت هر شرایطی به بهترین نحو و با کاستن از میزان هزینه مشتریان محترم به انجام خواهیم رساند.